Ο κανονισμός οδικής κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ) είναι γνωστός σε όλους εμάς, που οδηγούμε αυτοκίνητο και όχι μόνο. Φαντάζεστε το χάος που θα επικρατούσε αν δεν υπήρχε; Όπως στη στεριά, έτσι και στη Θάλασσα ισχύουν ορισμένοι κανόνες, που διέπουν την ασφάλειά μας, ιδίως σε παράκτιες περιοχές, όπου υπάρχουν και ταξιδεύουν πολλά σκάφη κάθε μεγέθους, εμπορικά και μη.

Οι κανονισμοί για την αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα είναι λεπτομερέστατοι και καλύπτουν κάθε πιθανή περίπτωση, όμως πόσοι από εμάς τους ξέρουν και πόσο καλά; Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα του κανονισμού και επειδή η εικόνα μιλάει καλύτερα, ας τα δούμε σε σχήματα. Ο παρακάτω δεκάλογος είναι μία σύνοψη των βασικότερων στοιχείων του κανονισμού, που θα πρέπει όλοι να θυμόμαστε για την ασφάλεια μας.

Σχήμα 1

Το κωπήλατο σκάφος φυλάει και δίνει πάντα προτεραιότητα στα σκάφη, που κινούνται με τα πανιά τους είτε πρόκειται για μικρά ιστιοφόρα είτε για ιστιοσανίδες.

Σχήμα 2

Το μηχανοκίνητο σκάφος πάντα φυλάει το ιστιοφόρο, όταν αυτό κινείται με πανιά. Όταν το ιστιοφόρο κινείται με τη μηχανή, θεωρείται μηχανοκίνητο σκάφος.

Σχήμα 3

Όταν δύο σκάφη κινούνται αντίθετα και τα δύο ανοίγονται για να αποφύγουν τη σύγκρουση.

Σχήμα 4

Όταν ένα σκάφος, ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο, προσπερνά κάποιο άλλο, είναι υποχρεωμένο να το φυλάξει.

Σχήμα 5

Τα ιστιοφόρα και τα μηχανοκίνητα προσέχουν να μην παρεμποδίζουν σκάφη, που δεν έχουν μεγάλη ευχέρεια ελιγμών.

Σχήμα 6

Στην περίπτωση ιστιοφόρων μεταξύ τους, όταν αυτά ταξιδεύουν στα όρτσα και βρίσκονται σε αντίθετο μπράτσο, το αριστερήνεμο είναι υποχρεωμένο να φυλάξει το δεξήνεμο.

Σχήμα 7

Στην περίπτωση ιστιοφόρων , που ταξιδεύουν στα όρτσα και βρίσκονται στο ίδιο μπράτσο, για παράδειγμα αριστερήνεμα και τα δύο, το σκάφος, που βρίσκεται πιο ψηλά στον καιρό (σοφράνο) πρέπει να φυλάξει το άλλο (σταβέντο).

Σχήμα 8

Όταν ένα σκάφος ταξιδεύει στα πρύμα, θεωρείται δεξήνεμο ή αριστερήνεμο,

ανάλογα από ποια μπάντα φουσκώνει η σακούλα της μαΐστρας. Σε πολλές

περιπτώσεις η αναγνώριση δεν είναι εύκολη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το αριστερήνεμο φυλάει το άλλο.

Σχήμα 9

Μεταξύ δύο μηχανοκίνητων, αυτό που βλέπει τον κόκκινο (αριστερό) φανό του άλλου έχει υποχρέωση να το φυλάξει. Στο σχήμα μας, το σκάφος αριστερά θα πρέπει να φυλάξει οποιοδήποτε άλλο βρίσκεται στον τομέα ορατότητας του κόκκινου φανού πορείας.

Σχήμα 10

Το ιστιοφόρο, που ταξιδεύει με πανιά και μηχανή θεωρείται μηχανοκίνητο και θα πρέπει να φυλάξει οποιοδήποτε σκάφος βρίσκεται δεξιά του.

Ο βασικότερος όμως κανόνας στη θάλασσα, για τον οποίο δεν χρειάζεται κάποιο χαρακτηριστικό σχήμα, είναι ένας. Σεβάσου και φύλαγε πάντα τον πλησίον σου. Άλλωστε, πώς ξέρεις ότι ο άλλος γνωρίζει τον κανονισμό;

 πηγή: ortsa.gr

Links

KalamataMall.gr MessinianBay Hotel FreeMotion Ακτή Ταύγετος
 

Find us

Thalassasports Facebook Instagram Youtube Channel